Apartamente

Linistea, confortul si calitatea sunt principalele atribute pe care le cautam la un apartament.

Case si Vile

O casa inseamna mai mult decat materialele puse impreuna, mai mult decat pereti, ferestre si acoperis. O casa inseamna locul unde iti doresti sa revii in fiecare sfarsit de zi, un loc primitor si odihnitor.

Spatii comerciale

Gaseste spatiul comercial potrivit pentru afacerea ta! Structura Imobiliare va prezinta spatii comerciale actualizate si bine prezentate.

Terenuri

Nu este suficient ca un teren sa aiba un pret bun sau sa fie in zona in care ne dorim sa construim o casa. Structura Imobiliare va ajuta sa luati cea mai buna decizie.

 

Despre oameni, locuri si imobiliare – Imaginea conteaza !

Scriam într-un articol anterior ca decizia de achiziție în imobiliare este, la final, o decizie emotionala. Poate pare o afirmatie destul de indrazneata, dar este adevărata. Deși este una din cele mai importante achizitii, atât ca valoare cât și ca impact în viața noastră, factorul emoțional este decisiv în alegerea pe care o vom face. Majoritatea celor care doresc sa cumpere sau sa inchirieze un imobil își fac la început o lista de criterii și prioritati cum ar fi zona, suprafata, etaj, an construcție și altele. Din păcate, am întâlnit situații în care oamenii nu au mai ținut cont absolut deloc de ceea ce și-au propus la început și au achizitionat un apartament în cu totul alta zona, mult mai mic și într-un bloc mai vechi doar ca le-a plăcut parculetul din fata scarii, umbra și fosnetul copacilor ce se vedeau prin fereastra dormitorului. Și spun din păcate pentru ca, mai devreme sau mai târziu, emotia dispare și te lovești de realitatea spațiului care nu îți ajunge și timpul pierdut pe drumul spre școala copilului care se afla în alt cartier.3A
Și aș putea continua cu foarte multe exemple în acest sens, dar nu acesta este scopul articolului. Îți voi povești un caz concret, care demonstrează cât de importanta este imaginea și cât de puternic este factorul emoțional în luarea unei decizii.
Cu ceva vreme în urma ma suna o clienta mai veche sa îmi spună ca ii pleacă chiriașii din apartamentul de 4 camere din zona Tineretului. Situat vis-a-vis de gura de metrou și de intrarea în parc, imobilul avea o pozitionare excelenta. Cunoscand și proprietarii, o familie ok cu cerinte rezonabile, primul gând care mi-a trecut prin minte a fost ca îl voi inchiria foarte repede.
La fata locului am descoperit un apartament de 3 camere modificat din 4, foarte curat, zugravit, dar mobilat auster, cu minimum de mobila necesara pentru a locui. Mai mult decat atât, ușile și parchetul erau cele initiale și nu aveam niciun fel de element de decor în interior. 1
Deși prețul cerut era corect pentru 4 camere în zona, avand practic un apartament de 3 camere eram un pic peste piața. Poți inchiria un imobil peste prețul pietei dar trebuie sa vii cu plus valoare fata de ceilalți, ceea ce nu era cazul acum. Din contra, imaginea apartamentului era una austera și mai puțin primitoare.2
La rugamintea proprietarului am pus anuntul în piața la prețul solicitat de ei, cu promisiunea ca dacă vom găsi un chiriaș ok vor fi de acord cu o negociere. Așa cum ma așteptam, datorită pozitionarii, telefonul a început sa sune. În 3 săptămâni am făcut 8 vizionari ceea ce este, pentru mine, exagerat de mult, ca perioada și puțin ca numar de clienti. In cazul inchirierilor, trebuie sa te miști foarte repede astfel pierzi timp, implicit bani.3
Ceea ce am remarcat la majoritatea clientilor care au venit la vizionari, a fost ca au evaluat apartamentul cât se poate de pragmatic. Puncte bune și puncte slabe. Pe 2 dintre ei, care au părut mai interesati chiar i-am sunat ulterior vizionarii sa ii întreb ce decizie au luat. Ma așteptam să fie negativă dar vroiam sa văd cauzele și, bineințeles, nu au putut sa îmi ofere un motiv concret pentru care nu au vrut sa inchirieze. Pur și simplu au decis sa mai caute.
Pentru mine era clar motivul. Proprietatea nu atragea, nu avea imagine, nu îți dadea sentimentul de cămin. Acest lucru l-am știut de la început dar am sperat ca va veni un client care ii va vedea potențialul.1B
Si pentru ca nu îmi place sa renunț și nici sa irosesc resurse fără un mic profit, am făcut o mica sedinta cu proprietarii în care am hotărât sa promovam imobilul la prețul pietei și să fac mici schimbari în ceea ce privește imaginea proprietatii. Au fost suficiente câteva elemente de decor și câteva ore pentru a schimba radical imaginea apartamentului.
Un tablou, un mic covor aruncat în mijlocul livingului, câteva vaze cu flori artificiale, draperii la geam, 3 perne rosii și un odorizant de camera au transformat apartamentul rece și neprimitor într-un loc în care ai vrea sa locuiești și sa îți petreci timpul cu familia.
După 2 zile, am promovat apartamentul în piața cu noua imagine și la un prețul cu 10% mai mic decât cel initial.2A
A doua zi am avut 3 vizionari dintre care 2 clienți au hotărât pe loc ca vor sa inchirieze. Mai mult decât atât, un client care îl vizionase anterior m-a sunat ca a văzut anuntul și, crezand ca proprietarul a mai adus mobila, este interesat.

Oamenii, în general, cumpara emoțional. Si este în regula să facem asta ! Dar când discutam de o achiziție majora în viața noastră, trebuie sa avem mare grija.
Ar trebui sa existe un echilibru în aceasta decizie. Deseori le spun clientilor ca o casa se alege cu sfletul! Este locul unde vei trai și trebuie sa rezonezi cu acel spațiu, deci emotia trebuie să fie mai mult decât prezenta! Dar nu uita totuși și de lista pe care ți-ai făcut-o la început, lista care reprezintă nevoile tale.
Si cum echilibrul, pentru mulți dintre noi, este greu de găsit, poți apela la un prieten care te poate ajuta în acest proiect. Poate el nu va trai aceleași emoții ca tine, poate nu va rezona cu pomii din fata geamului ci va fi mai pragmatic!
Iar dacă nu ai acest prieten, poți apela la un broker imobiliar profesionist și în primul rând onest!

Despre oameni, locuri si imobiliare – O calatorie in Thailanda

Sunt un fel de planta! Lipsa indelungata a soarelui are un efect negativ asuprea mea, atat fizic cât și psihic. Din cauza vremii și mulțumită soției mele minunate care a rămas acasă cu cei doi copii, am reușit la începutul lunii februarie sa fac o excursie de 12 zile în Phuket,Thailanda. Deși am întâlnit foarte mulți romani pe insula, pe internet nu am găsit prea multe informații cu adevărat utile despre aceasta regiune. Așa ca dacă intenționezi o călătorie în zona, acest articol îți va fi, sper, util.

sdr

sdr

Drumul. Fata de acum 11 ani când am fost prima data în Thailanda, biletul de avion a devenit mai accesibil. Cele mai bune oferte le-am găsit la Turkish Airlines și Qatar. Și când spun bune nu ma refer numai la preț ci și la durata călătoriei și numărul de escale. Sunt multe companii unde vei găsi bilete Bucuresti – Phuket cu 2 sau chiar 3 escale. Nu îți recomand, și vei înțelege de ce. Prețurile variaza de la 380 EURO pana la puțin peste 600 de euro la cele 2 companii. Dacă le cumperi din timp, vei plati bineințeles suma mai mica. Eu am plătit 512 EURO cu Turkish Airlines prin avion.ro în conditiile în care prin vola.ro, momondo.ro și alții prețul era cu cel puțin 35 EURO mai mare. A fost un bilet cu servicii basic dar nu am avut nevoie de mai mult.
Cetatenii romani au nevoie de viza pentru a putea călători în Regatul Thailandei. Aceasta se poate obtine fie de la ambasada în aproximativ 1 săptămâna sau direct de pe aeroport, pentru o perioada de 14 zile, la sosire in Thailanda. Veți avea nevoie de 2 poze în format 3/5 cm. Pana în noiembrie anul trecut, viza era contra cost și trebuia sa platesti în jur de 50 de EUR. Noi nu am plătit nimic dar am înțeles ca este vorba de o scutire pe o perioada limitata de timp.
Cea mai puțin plăcuta parte a acestui sejur a fost drumul. Cu o singura escala de 3 ore și jumătate la Istanbul, durata călătoriei de când am plecat din casa pana am făcut check in la hotel, a fost de 24 de ore! La sosire în Phuket, am stat mai mult de 2 ore sa trecem de vama! O coada formata din câteva sute de persoane așezate pe 12 rânduri. Inainte de a te aseza la aceasta coada, ar fi bine sa mergi mai întâi la oficiul de imigrari sa îți iei viza, care este o simpla formalitate. Nu vreau sa povestesc cum m-am simțit când după cele 2 ore de așteptare, ofițerul vamal mi-a spus ca nu am viza, și ca trebuie să mă duc la oficiul de imigrari. Norocul meu a fost ca am rezolvat repede, pana la venirea urmatorului avion!
Orașul în care mi-am stabilit cartierul general a fost Patong care mi s-a părut mult mai frecventat de turiști decât Phuket.
Taxiul de la aeroport pana la Patong costa 1000 Baht, ceea ce înseamnă aproximativ 150 lei pentru cei 40 km. Soferii nu primesc euro deci va trebui sa schimbi o mica suma pe aeroport unde vei primi 33 Baht/1 EUR. În oraș cursul a fost de 35 Baht/1 EUR.
Mai exista și varianta microbuzului pe care îl iei fix din fata aeroportului. Platesti la o casa de bilete 350 Baht/persoana și aștepți maxim 10 minute pana se ocupa toate locurile. Bus-ul a fost ok pana în punctul în care șoferul, care habar nu avea engleza, in loc să ma lase la SeaSunSand Hotel, a oprit tot la un hotel cu Sea și Sand dar fără Sun! Bineințeles ca pana am ieșit din recepție, el deja plecase și cum de la recepție mi-au spus ca celalat hotel e aproape, am pornit la drum pe jos. Partea buna a fost ca am plecat doar cu un mic ghiozdan în spate. Partea mai puțin buna a fost ca „aproape” a însemnat 3 km de mers prin 36 de grade, dupa un drum de 18 ore, plecat de la 2 grade sub zero!

Cazare. În spiritul aventurii, am rezervat doar prima noapte la hotel, prin booking. Pentru un hotel de 3 stele decent, trebuie sa plătești în jur de 50 EUR / noapte. Pe toată durata sejurului am stat la 5 hoteluri de 3 stele unde prețurile au variat intre 30 și 50 de EUR/noapte fără mic dejun. În drumul dintre cele 2 hoteluri cu nume aproape identice, am intrat la un resort de 4 stele care arata foarte bine! Cei 165 euro pentru o camera m-au făcut sa fiu indiferent la racoarea și mirosul de betisoare arse, palmierii din grădina si amabilitatea domnisoarelor de la recepție.

dav

dav


Dacă vrei sa mergi în Thailanda pentru confortul din resort, ar fi bine sa te pregătești sa plătești o suma considerabila pe cazare pentru ca prețurile la recepție ale marilor lanturi hoteliere nu sunt mici.
Din punctul meu de vedere, 3 stele au fost suficiente. Am ales 3 hoteluri în centrul orașului aproape de plaja Patong Beach și de centrul vieții de noapte Bangla Road, un hotel in afara orașului la aproximativ 3 km de centru iar o noapte am petrecut-o in Phi Phi Island.
dav

dav

Plaja și viața de noapte. Prima ieșire, Patong Beach! Soare, nisip fierbinte, apa calda cristalina, multă umiditate în aer si o nuca de cocos rece au fost raiul pe pământ! Cea mai frumoasa plaja din lume, mi-am spus! Patong Beach este, bineințeles, plaja orașului Patong ! Cu o lungime de aproximativ 3 km, mi s-a părut, la sfârșitul sejurului, cea mai aglomerata și mai puțin frumoasa plaja din cele pe care le-am văzut. Odată trecută euforia momentului, am început sa constientizez aglomeratia, apa un pic cam tulbure și mirosind a benzina de la bărcile cu motor, sutele de vanzatori ambulanți. Nu ma înțelege greșit, este mult mai frumos ca la Mamaia, dar în comparație cu celelalte plaje pe care le-am descoperit, este cea mai puțin frumoasa.
Prietenul Google Maps m-a ajutat foarte mult în găsirea unor plaje mici, puțin frecventate de turiști dar totodata mai puțin accesibile. Pentru a putea ajunge la ele ai 2 variante : taxiul sau inchirierea unei mașini sau scuter. Prima varianta am eliminat-o din discuție din 2 motive: la fel ca în multe zone turistice, taxiul este scump și încerca sa profite de turiști, și nici nu cred ca m-ar fi așteptat 3-4 ore. Am folosit odată taxi din oraș pana la hotel, taxi care de fapt era un scuter de 125 cc iar șoferul cred ca avea pe undeva pe la 100 kg. Dupa negocierea corespunzatoare, am plătit 100 Baht adică 6 lei/ km ! , pentru cei 2,5 km în care a cantat, a ras, s-a salutat cu colegii din trafic, a oprit sa bage benzina la sticla de pe marginea drumului. Am filmat, am ras, am cantat și eu pana când mi-am dat seama ca am trecut de hotel ! Cu 2 km! Sincer, ori am fost eu ghinionist ori taximetristii au o problemă în a găsi locatiile .
Inchirierea unui scuter mi s-a părut cea mai buna varianta. Prețurile variaza de la 250 pana la 400 Baht pe zi, în funcție de dimensiunea motoretei, numărul de zile și abilitățile tale de negociere. Eu am plătit pentru un scuter de 155 cc, suficient pentru 2 persoane, 300 Baht. Dacă mergi însoțit, nu inchiria scuter de 49 cc, insula are foare multe dealuri și s-ar putea sa îl dai jos pe partener sa impinga la motoreta.
Traficul este un haos total, nu are nicio legătura cu ceea ce știm noi! În afara de faptul ca se merge pe partea stanga, nimeni nu tine cont de reguli! Nu contează banda dubla continua, nu contează culoarea roșie a semaforului atât pentru mașini cât și pentru pietoni, se oprește oriunde, nu se semnalizeaza! Foarte important de știut este ca pentru a putea conduce un autovehicul, ai nevoie de un permis special din partea autoritatilor thailandeze. Se considera infractiune conducerea unui autovehicul fără acest permis! Dacă o vei face, o faci pe riscul tău! Ceea ce m-a surprins însă, a fost ca aproape jumătate din scuterele de pe strada, erau conduse de turiști, fără casca, chiar și câte trei pe scuter, iar la unii se vedea ca merg pe motor pentru prima data în viața lor. Cei de la centrele de inchirieri, care sunt la fiecare colt de strada, spun „”no problem, police no problem!” Din punctul meu de vedere, dacă vrei sa inchiriezi un scuter și având în vedere conditiile de trafic, foarte important este sa ai experiența mersului pe 2 roti! Deși merg cu motorul prin traficul din Bucuresti de 8 ani, în prima zi am fost extrem de prudent, ceea ce îți recomand și ție! Și bineințeles, nu uita de permisul special.
Acum ca m-am motorizat, am plecat la drum. Nu are rost sa iti povestesc senzația pe care am avut-o, cand venind de temperaturi negative, dupa 3 luni cu motoreta în garaj, am simțit din nou vibratia motorului, vantul fierbinte în nari și soarele arzandu-mi fata! Trebuie sa simți asta!
Drumul în sine pana la Nui Beach a fost o plăcere. După aproximativ 30 de minute de mers prin statiuni, am părăsit drumul asfaltat și am intrat pe un drum cu nisip și destul de accidentat. După câteva minute am fost nevoit sa opresc într-o parcare improvizata, iar de acolo exista varianta mersului pe jos prin pădure sau mașini 4×4 care te vor duce pana la plaja.

dav

dav

Jumătatea de ora de mers prin pădurea ecuatoriala au fost un vis! Dacă ai o conditie fizica buna, nu rata șansa asta!
Dacă îți plac plajele cu puțina lume, situate în mici golfulete, cu nisip fin și intrare lina în apa, multă vegetație sub care te poți feri de soare, Nui Beach este destinația perfectă.
Yanui Beach este o alta plaja cocheta situata în SV insulei cu singurul inconvenient ca intrarea în apa este cu foarte multe pietre.
Plajele Karon și Kata sunt printre cele mai mari dar sunt curate, cu multă vegetație și nu la fel de aglomerate ca și Patong.
dav

dav


Intre Hat Kamala și Surin Beach se afla o plaja mica, izolata, pe care am văzut-o de la înălțimea drumului de coasta, dar careia nu i-am găsit drumul de acces.

Majoritatea zonelor turistice din Thailanda au un walking street iar în Patong aceasta este Bangla Road. Dacă ești un fan al vieții de noapte, aici vei găsi cam tot ceea ce îți dorești. Aceasta strada nu doarme niciodata! Cluburi de noapte, GoGo baruri, Ping Pong Show, restaurante, saloane de masaj, street food, biliard, lady boy, sali de jocuri electornice, case de schimb dacă rămâi fără bani, shaorma thailandeza, tatoo, farmacii și multe altele.

dav

dav


Prețurile în localuri nu sunt mici ! Cea mai ieftină bere 15 lei și cea mai scumpa 30, asta dacă nu vrei sa încerci un local de streaptease unde prețurile sunt aproape duble !
În general, preturile în Thailanda sunt cel puțin duble și chiar triple fata de acum 10 ani, începând de la hoteluri și restaurante, masaj, sporturi de agrement, taxi, excursii. Pot spune ca sunt un pic peste noi ca și nivel al preturilor iar veniturile localnicilor nu sunt prea mari.
Lângă Bangla Road, Jungceylon Shoping Center este un mall destul de mare unde vei găsi McDonalds, Starbucks, Burger King, KFC, cam tot ce gasestit pe la noi numai ca prețurile sunt duble. În mall produsele marilor branduri de moda la reducere sunt cu aproximativ 20% mai scumpe decât la noi la preț întreg. Deci nu îți face planuri sa mergi la shopping în Phuket.
Cumpărăturile ți le vei putea face la 7 Eleven sau Family Mart pe care le vei găsi la orice colt de strada sau Big C Supermarket, un fel de Carrefour din Jungceylon . Alcool se vinde doar intre anumite ore.
Cluburile și barurile sunt bineințeles pline de turiști de toate varstele și natiile: rușii sunt cei mai numerosi, chinezi, arabi, europeni iar in cele 12 zile am auzit cel puțin odată pe zi vorbindu-se în romaneste pe strada. Muzica de toate felurile, show-uri pentru toate gusturile, băutura din plin! Cu toate acestea nu am văzut niciun scandal sau incident. Poliția este destul de prezenta în peisaj, am văzut și câțiva voluntari europeni care făceau echipe cu polițiștii thailandezi.
mde

mde


La început thailandezii ți se pot parea agresivi în a-si promova serviciile dar odată ce te-ai obișnuit, nici nu ii mai vezi.

Thai food. Mâncarea thailandeza este cea mai buna. Dulce și acrisoara, sarata și un pic picanta, toate gusturile în aceeași farfurie! Noodles cu legume, orez cu pui si ananas , orez cu fasii de ou, creveti gigantici la gratar, peste, pui cu legume și alune, rata la gratar, coaste de porc sunt doar câteva din minunatele feluri de mancare pe care le-am încercat în Baan Saan Night Market. Deși ziua este o simpla parcare a pietei, plină de mașini, noaptea se transforma într-o imensa zona de street food cu fel și fel de mancaruri.

dav

dav


Găsești cam tot ce vrei din bucătăria asiatica, de la peste și fructe de mare pana la faimosii scorpioni și gândaci prajiti, pe care i-am ratat și de aceasta data.
Singurul loc vizitat de mine in Phuket unde prețurile sunt mai mici ca la noi este Baan Saan Market. O porție de noodles cu legume și creveti, gatita pe loc, costa 50 Baht adică 7,5 lei, iar 5 creveti la gratar 40 Baht.
Nici la restaurante prețurile nu sunt foarte mari. La cele de pe plaja, pentru o supa thailandeza cu ciuperci, pui cu legume și o bere Singh am plătit în jur de 300 Baht.
Nu trebuie sa te aștepți ca restaurantele să fie mega luxoase, majoritatea dintre ele avand mese și scaune de plastic. Vei găsi restaurante cu standarde europene la Jungceylon, și cu preturi pe măsura.
Și pentru ca tot vorbim de standarde, uita de normele de igiena cu care te-ai obișnuit în calatoriile tale prin Europa. Dacă ești mai pretentios din acest punct de vedere, vei mânca doar la mall.

Venind de la temperaturi negative, mi-au trebuit câteva zile pana m-am acomodat cu clima. M-au ajutat cel putin 3 litri de apa pe zi dar și minunatul ananas și mango de la fiecare mic dejun. Fructele pe care le-am mâncat în aceasta călătorie mi-au adus aminte de gustul copilariei, de bananele din acele vremuri, aromate și dulci. Ananasul zemos cu miez moale, dragon fruit și altele pe care le-am mâncat dar habar nu am cum se numesc.

dav

dav


Dacă mâncarea thailandeza de la restaurantele din Bucuresti seamănă un pic cu cea de acolo, gustul fructelor este total diferit. Este ca diferența dintre un măr copt pe care tocmai l-ai cules din copac, tare, zemos și dulce și un măr de acum un an, ținut într-un depozit, fad și fără gust.

Phi Phi Island. Si pentru ca tot am plecat cu ghiozdanul în spate, fără cazare pentru tot sejurul și fără un plan anume, am cumpărat o excursie de 2 zile în insulelele unde s-a filmat „The Beach” cu Leonardo DI Caprio. Situate in mijlocul marii Andaman, intre Phuket și provincia Krabi, insulele au devenit extrem de vizitate începând cu anul 2000 când a fost turnat filmul. Ghidul thailandez din port spunea ca 10000 de turiști vizitează zilnic aceste insule, motiv pentru care autoritățile au hotărât sa închidă anumite zone pentru refacerea ecosistemului.

dig

dig


După ce m-am imprietenit cu Pancake, o thailandeza grasuna care vindea tot felul de excursii pe insula am obținut un preț de 3000 Baht pentru 2 zile cu cazare pe insula la un hotel de 3 stele, 5 mese, bauturi pe drum, etc. Pentru aceeași excursie mi s-a cerut intre 3500 și 4500 de Baht la alte standuri.
De la 5 la 6 fără un sfert am așteptat microbuzul în fata hotelului, microbuz care m-a dus în port. Atenție!În microbuz nu ai voie sa mănânci, sa aduci nu știu ce fruct care miroase urât, sa vomiti sau să faci sex! Și pentru ca toată lumea ma credea rus, chiar și turistii ruși m-au întrebat pe strada ceva în rusa, bineințeles ca am nimerit într-un speed boat plin cu ruși! Și cu ghid rus care a încercat el frumos, sa îmi explice cum sa plătesc 1000 de Baht pentru asigurare! Dupa ce i-am explicat și eu ca am asigurare internațională, Vladimir sau „Leo”, ghidul rus care credea ca seamana cu Di Caprio, a cam uitat pe parcursul călătoriei sa vorbească și în engleza. Așa ca pe tot drumul dintre Phuket și insule m-am bucurat de priveliște, de desele opriri în micile golfulete, de cel mai alb nisip din lume, nisip pe care l-am găsit pe Bamboo Island , unde am adormit sub umbra palmierilor pana au început sa strige după mine.
dig

dig


Andaman Legacy Resort a fost cel mai bun hotel la care am stat cu cea mai gustoasa mâncare servita la un restaurant.
sdr

sdr


După ce a vorbit 45 minute în rusa, Leo mi-a explicat și mie programul pe care îl aveam de urmat. Nu știu ce view point, masa, jonglerii cu focuri seara și ora de plecare pentru a doua zi. Ciudată limba asta rusa, trebuie sa explici în 45 de minute ceea ce în engleza poți comunica în doar 2!
Am luat insula la pas pe cont propriu! Magazine cochete, baruri cu câteva scaune, muzica în surdina, curățenie peste tot iar turistii parca îmi păreau mai relaxati. Venind direct de pe Bangla Road unde la 5 dimineața era aproape aceeași nebunie ca la 12 noaptea, contrastul a fost major.
În comparație cu Phuket, Phi Phi este mult mai liniștită, mai curata și mai puțin aglomerata.
Viața de noapte este în aceeași nota. Cateva jonglerii cu focuri, terase și restaurante cu muzica pe plaja și cam atât. Sau cel puțin asta am prins eu, pentru ca la 10 și ceva eram în pat. Soarele, apa, scufundarile în mare și plimbarea pe insula m-au doborât.
Restaurantul hotelului este de fapt o terasa situata direct pe plaja iar micul dejun cu ananans și clatite, o baie în mare, un fresh de mango cocotat într-un hamac legat intre 2 copaci și un prânz delicios cu peste și fructe de mare m-au convins sa mai rămân o noapte pe insula.
dav

dav

Exista varianta intorcerii cu taxi boat dar acesta te duce direct în Phuket, fără nicio oprire. Așa ca am plecat în aceeași zi cu excursia cu care venisem. La întoarcere ne-am oprit la Monkey Island și la încă una a carui nume nu l-am înțeles . În mare, programul a fost asemănător cu cel de la venire, singura diferența fiind cele 3 sticle de coniac thailandez cu cola pe care le-am împărțit cu frații de la răsărit.

Și retraind momentele petrecute, mi s-a cam făcut dor de mâncarea thailandeza, așa ca am luat o pauza de la scris. A ieșit bun!

dav

dav

Thailanda nu poate fi povestita, trebuie traita! Inseamnă soare, apa, arome, verde, vânt, distracție, gust, liniște. „Thai” înseamnă liber !

Despre oameni, locuri si imobiliare – Cum sa iti vinzi singur apartamentul

Aproximativ 70% din tranzactiile imobiliare din Romania se desfășoară fără implicarea unei agenții imobiliare.Fata de țările occidentale, raportul este invers proportional. Motivele sunt multiple și variate: comisionul ce trebuie plătit agentiei, credinta anumitor persoane ca le pot face pe toate bine sau neincrederea în calitatea serviciilor oferite de agentii imobiliari.

Acest articol se adreseaza celor care nu vor sa apeleze la serviciile unui broker imobiliar și aleg sa își încerce norocul sau priceperea în a-si vinde singuri imobilul.

Vanzarea unei proprietăți poate parea la prima vedere un lucru simplu: pui anuntul,găsești cumparatorul,mergi la notar,incasezi bani și cam asta a fost. Și chiar așa e ! Numai ca trebuie sa ai în vedere ca toți acești pași trebuie făcuți corect,altfel te poți trezi pe parcursul acestui proces de vanzare cu surprize care îți pot da foarte multe bătăi de cap.Daca ar fi vorba despre vanzarea unui produs cu o valoare relativ mica,nu ar fi o mare paguba ! Discutam însă de zeci sau poate sute de mii de euro, discutam poate de munca ta de o viața!

Pasul 1 – Evaluarea proprietatii

După ce ai luat decizia de a vinde singur proprietatea,primul pas este sa realizezi o evaluare corecta și echidistanta în urma careia stabilesti prețul de vanzare. Majoritatea proprietarilor au tendinta de a-și supraevalua imobilul. Este un lucru firesc. În afara de dorința de a obtine o suma cât mai mare, intervine în evaluarea propriului imobil partea emotionala. Acolo te-ai căsătorit, ti-ai petrecut cei mai frumoși ani ai tineretii, etc. De asemenea,”vecinul de la etajul 2 a vândut acum 9 luni cu X euro și el nu are termopan la bucătărie!” este o alta replica pe care o aud foarte des și în funcție de care unii proprietari stabilesc prețul. Nici faptul ca ai carat 8 etaje pe scări gresia roșie pe care ai pus-o în baie nu mărește considerabil valoarea apartamentului! Trebuie sa stii ca pe cumparator nu îl interesează aceste aspecte! El are un buget, in general cunoaște piața și nu este dispus sa ofere mai mult .Evaluare
În concluzie, atunci când îți vei evalua imobilul, trebuie sa ai în vedere, in aceasta ordine, urmtoarele aspecte: zona în care este amplasat, suprafata, anul constructiei, starea proprietatii pe care o vinzi, etajul, starea imobilului în care se afla proprietatea, vecini, etc.
Bineințeles ca trebuie sa ținem cont de piața și de prețurile proprietatilor asemănătoare cu a ta care se afla în acel moment la vanzare. S-ar putea însă sa ai surpriza sa găsești diferente majore intre prețurile lor de listare sau sa nu găsești deloc o proprietate asemănătoare cu a ta listata în acel moment pe portalurile imobiliare.
În cazul în care nu te descurci , iti recomand sa apelezi la serviciile unui evaluator autorizat. Cu siguranța, îți va face o evaluare corecta a proprietatii, tinand cont de cele enumerate mai sus.

Pasul 2 – Promovarea

„Reclama, sufletul comertului” ! Sa fim bine intelesi: este foarte important cum te prezinti încă de la început!In general, exista în piața un numar de potentiali cumparatori care stau în așteptare. După ce au epuizat fără succes toate variantele disponibile la un moment dat, urmaresc activ piața, pe o anumita zona, pe anumite criterii pe care ei și le-au stabilit conform nevoilor lor.In ceea ce ma privește, sunt cei mai valoroși clienți! Unii sunt sub presiunea de a cumpăra, altii sunt plictisiti de atâtea cautari, unii pur și simplu nu au găsit ceea ce își doreau. Daca ii ratezi, va trebui sa aștepți sa apara nevoia de a cumpăra pentru alți clienți, iar aceasta va apărea în timp.
Iar dacă tu îți vei promova imobilul pe cine știe ce site imobiliar de care nu a auzit prea multă lume, doar pentru ca este gratuit iar anuntul tău va cuprinde 3 cuvinte și 2 poze făcute cu telefonul, ai toate șansele sa ii ratezi.
În primul rând anuntul tău trebuie sa contina o descriere corecta a imobilului care sa cuprinda ceea ce este esential. FOTOGRAFIILE sunt extrem de importante.Ele trebuie sa reflecte neaparat realitatea: dacă sunt prea editate, clientii vor avea așteptări prea mari și s-ar putea să fie dezmagiti, desi imobilul este corect; daca sunt prea slabe calitativ, clientii vor trece repede peste anuntul tău!
Este bine sa folosești un aparat foto, cel puțin semiprofesionl, cu un obiectiv wide care sa cuprinda o mare parte a incaperii.
Dacă nu dispui de așa ceva, exista fotografi profesionisti care furnizeaza astfel de servicii.
După ce ai fotografiile și textul, le vei publica pe cele mai importante portaluri gen imobiliare.ro, storia.ro, anuntul.ro, olx.ro. Îți recomand la unele din ele o promovare mai agresiva, in funcție de tipul proprietatii pe care dorești sa o vinzi. Nu fi prea strâns la bani.

Pasul 3 – Interactiunea cu clientii

Acum ca avem o promovare profesionista, un imobil cu un preț corect, clientii vor începe sa sune.
Este foarte important sa știi ca atunci când ai hotărât sa lucrezi singur, fara agent, factorul de mediere a dispărut. Vânzătorul și cumparatorul unui imobil, într-un proces de vanzare și negociere, sunt doua părți adverse. Și este cât se poate de normal: vânzătorul dorește sa obțină cât mai mult iar cumparatorul sa plătească cât mai puțin. Un mic război dus cu zâmbetul pe buze, dar un zâmbet forțat.Trebuie sa te aștepți ca cel care te va suna sa nu îți ofere toate informațiile,sa mai pună și pe altcineva sa sune pentru el sa verifice dacă prețul este același, povestea este aceeași, etc.
Nu exista imobil perfect, fiecare are imperfectiuni mai mari sau mai mici.Îți recomand să spui întotdeauna adevărul pentru ca nu ai cum sa îl uiți! Si în plus de asta, daca vei avea vicii ascunse, s-ar putea sa ai ceva surprize la final.leu1
După ce ai avut câteva zeci de discuții telefonice cu clienți interesati sau mai puțin interesati, vine și momentul vizionarilor. În general este bine sa te pliezi pe programul cumparatorului. Nu ar fi indicat ca vizionarea să se desfasoare sub presiunea timpului pentru niciuna din părți.
Decizia de cumparare a unui imobil este, la final, o decizie emotionala! Pe segmentul rezidential, cumparatorii își fac o lista de prioritati pe care de multe ori nu o respecta în totalitate sau chiar deloc.Cumpara doar pentru ca i-a atras ceva în mod special,doar pentru ca s-au simțit bine în locul respectiv.Dar asta nu e o regula.
Atunci când vor veni la vizionari, casa trebuie să fie aerisita, luminata și aranjata.Este primul aspect pe care trebuie sa îl ai în vedere.
În ceea ce privește prezentarea imobilului și interacțiunea cu clientul, nu exista sfaturi universal valabile. Fiecare client este diferit și va trebui sa te adaptezi la stilul lui. Aici va trebui sa îți folosești tehnicile de vanzare și negociere pe care ar trebui sa le stapanesti.Nu te poate ajuta nimeni, esti tu cu cumparatorul. Trebuie sa îl simți, sa ii vezi nevoile și multe altele.
După ce ai făcut una sau mai multe vizionari, in sfârșit apare și cumparatorul. Este interesat, dar ghici ce: vrea sa negocieze! Nu are buget,nu ii da banca,mai trebuie sa își ia și mobila,sotia nu lucrează și mai are și rata la mașina! NU! Ii place dar nu la acest preț! Și mai trebuie sa dea și un răspuns urgent la un alt apartament pe care l-a văzut. Este mai ieftin acela dar al tau ii place mai mult!

În general, într-o negociere, existenta unui mediator este benefică! Mai ales dacă, asa cum spuneam, una din părți vrea sa catsige cât mai mult iar alta sa ofere cât mai puțin.

Aici va trebui sa îți pui în valoare abilitățile de negociator, astfel încât sa nu scazi foarte mult din preț dar nici sa nu pierzi clientul.
Un sfat foarte important: orgoliul nu are ce cauta într-o negociere! De foarte multe ori m-am lovit de fraza ”Daca nu ii convine, să se duca sa își cumpere din alta parte!” Atâta vreme cât oferta nu este jignitoare, așa ceva nu trebuie sa existe într-un proces de vanzare.Si nici atunci!

Pasul 4 – Finalizarea tranzactiei

V-ați înțeles la preț, toate bune. Nu te grabi! Cunosc situații în care una din părți s-a razgandit chiar în fata notarului.
Înainte de a merge la notariat trebuie sa stabilesti pe lângă preț și alte aspecte, ca de exemplu: data eliberarii, metode de plata, diferente de curs valutar, daca imobilul se vinde mobilat,ce rămâne și ce nu și multe altele. Discutati absolut toate punctele de interes pentru fiecare din părți .

Pentru vanzare sunt necesare, fara a ne limita, urmatoarele acte: acte de identitate, actele de proprietate, certificat energetic, adeverinta de la asociatia de proprietari, certificat fiscal, cont bancar. Daca va mai fi nevoie și de altceva, notarul sau banca le vor solicita.

În general, alegerea notarului este privilegiul cumparatorului. Nu este o regula dar,avand în vedere ca onorariul este plătit de către el, asa este normal. Atunci când se lucrează cu agenții, de multe ori se alege notarul cu care colaboreaza agenția. Este foarte util mai ales atunci când se cumpăra cu credit ipotecar.
Tranzactiile imobiliare sunt sigure iar notarii sunt corecti. Totuși, pentru a usura procesul de vanzare, este de preferat alegerea unui notar care sa colaboreze bine atât cu tine cât și cu banca, sa răspundă în timp util la solicitari,sa aibă disponibilitate în program iar tehnoredactorii să fie atenți în redactarea actelor. Un cuvânt sau o fraza uitata în draftul de contract poate schimba sensul actului, cu urmarile de rigoare.
Cere draftul de contract cu o zi înainte de semnare, citeste-l și noteaza-ti întrebările.
După semnarea actului de vanzare, banii ii vei primi conform intelegerii. Dacă este un credit ipotecar, nu îți face griji, ii vei primi în câteva zile în cont. În cazul în care tranzactia se realizeaza din sursele proprii ale cumparatorului, îți recomand sa incasezi toată suma în aceeași zi.

Atât teoretic cât și practic nu este foarte complicat. Trebuie doar sa sa îți evaluezi CORECT proprietatea, sa stapanesti destul de bine tehnicile de vanzari și negociere, un aparat foto bun și un text inspirat plasat pe portalurile care într-adevăr contează, incasezi banii și cam asta este!winners cup

Te rog doar sa ții cont ca in acest articol am descris un caz clasic, ideal, de vanzare a unei proprietăți. Din păcate, de foarte multe ori, pot apărea situații neprevăzute, neplăcute, pe care nu le-ai putut anticipa din cauza lipsei de experiența în domeniu, situații care îți pot aduce pierderi financiare și mult stres. Dar cum fiecare din noi știe ce este mai bine pentru el, probabil ca nu te vei lovi de ele și vei avea o vanzare ușoară și fără evenimente!

Despre oameni, locuri si imobiliare – Despre mine si imobiliare

A lucra în real estate mi se pare fascinant.Imi place! Îți voi povești și ție de ce. Am avut multe experiențe,am cunoscut tot felul de oameni,situatii amuzante,triste,absurde pe care le voi impartasi cu tine.Astazi nu mai avem timp sa citim.Eu nu am, dar încerc sa schimb ceva în acest sens! Un text lung nu este atractiv,nu primește multe like’uri dar este în regula,pentru ca nu despre asta e vorba. Pe lângă mici povestioare despre oameni în situatia de a cumpăra,vinde,inchiria imobile,iti voi impartasi din experiența mea în real estate!Iti voi oferi informații de care la un moment dat s-ar putea sa ai nevoie: cum sa vinzi sau sa îți inchiriezi singur un imobil,cum sa cumperi și la ce trebuie sa fi atent,ce trebuie să faci când,spre exemplu,chiriasul nu vrea sa plece din imobil, cum sa îți alegi,in cazul în care ai nevoie,brokerul imobiliar,notarul,etcRR1
Si pentru ca una din pasiunile mele este sa calatoresc,din cand in cand iti voi povesti si despre asta.

Sa începem cu mine, așa e corect! Acum câteva zile ma întreabă un client,un tip foarte ok pe care îl apreciez: Bai Razvane,dar tu întotdeauna ai fost corect?
Nu domnul M! Dar încerc sa recuperez!
Partea asta cu ”așa e corect”” am constientizat-o acum vreo 13 ani când am plecat de la o companie telecom la alta fără sa iau baza de clienți,desi plecam în vanzari.Cam toată lumea facea așa dar la momentul ăla am hotărât sa nu fac asta. De atunci am tot încercat sa merg pe un drum corect. De multe ori mi-a reușit ,de multe ori nu. Pana la urma a fi corect,in general,e o chestie subiectiva,dar sunt câteva principii universal valabile și unele pe care trebuie sa le stabilesti și sa le urmezi.Eu asta fac,in mod special în jobul meu de broker imobiliar!Chiar dacă la prima vedere pare ca pierd,in timp am avut numai de casigat!

De ce încep cu mine?! Nu veau sa scriu depre alții sau altele fără sa fiu și eu ”ïn lumina reflectoarelor”!

În afara de clasele I-IV, când am avut coronita,la generala,liceu și facultate am fost întotdeauna aproape ultimul! Razvan Radu și bam,linia de sfârșit!Am fost la clase de top,dar tot ultimul se numea ca sunt. Am învățat doar ceea ce îmi plăcea. Paradoxul este ca în 2001 când m-am angajat la Dialog (actualul Orange) eram mereu primul ,sau printre primii, în rapoarte.Cele mai multe apeluri/ora,cei mai mulțumiți clienți,etc.A fost un șoc și pentru mine,nu îmi venea sa cred,dar cifrele vorbeau. De la ultimul,am ajuns printre primii și mulți ani am continuat așa.Usor am făcut trecerea la vanzari directe,in alta companie. În prima luna aproape am dublat targetul.Cel mai bine locul 1,cel mai rău eram pe locul 3. Mult timp nu mi-am explicat de ce la școala am fost ultimul și la job primul dar nu îmi pasa,eram pe val! Odată cu oarece schimbari în cadrul companiei, și datorită rezultatelor mele, am ajuns manager de vanzari pe zona de Vest.Acum, cred ca la 28 de ani sa fi manager în vanzari e un pic cam devreme,chiar dacă ești cel mai bun agent de vanzari din echipa! Și nu ma refer la rezultate pentru ca si aici am fost tot primul.Ma refer la modul de abordare,la interacțiunea cu oamenii și la multe altele. A trebuit sa învăț experimentand,făcând greșeli.Am avut în fostul meu șef un bun exemplu dar reteta nu se aplica peste tot,trebuie adaptata.Cand ești șef te poți juca cu destinele oamenilor și asta cere în primul rând o experiența de viața. „”Suntem cu toții diferiți.Din fericire.”” Și asta trebuie să facem: sa înțelegem fiecare individ în parte și sa acționăm în consecinta,tinand cont de omul respectiv,de principiile noastre,de consecinte. În cei 5 ani de manageriat am învățat foarte multe,m-am dezvoltat personal și profesional. Și nu ma refer la multele cursuri de vanzari,tehnici de negociere,management și altele pe care le-am urmat. Experiența și capacitatea de a fi un bun profesionist nu le capeti din cursuri.Ele au rolul de a te face conștient de ceea ce deja știi ,de ceea ce ai în tine.Poti face cursuri în fiecare zi,tot restul vieții tale. Dacă nu ai în tine arta de a vinde,de a negocia,da a înțelege individul și NEVOILE lui,poti fi cel mult mediocru! În orice echipa de vanzari exista agenți foarte buni, urmati de cei care își realizeaza obiectivele și cei slabi.In echipele mele,starurile erau cei care intarziau la job,nu își făceau rapoartele la timp,nu respectau reguli.De ce erau No. 1? Aveau în ei arta de a vinde,de a cunoaște omul,de a îl simți, și ce este foarte important: le plăcea ceea ce fac!Se simteau bine la job!
Și cum orice lucru are un sfârșit,compania pentru care lucram a decis ceva restructurari și modificari de organigrama iar la începutul lui 2013 eu și mare parte din colegii mei am ales alte directii profesionale. Unii s-au întors în multinationale,altii la firme mai mici iar unii,printre care și eu,am ales calea antreprenoriatului.
Din punctul meu de vedere a fost cea mai buna decizie. Nu spun ca antreprenoriatul nu are provacarile sale.Cei care au făcut-o sau o fac,stiu ce înseamnă. Unul din ultimii mei șefi,manager național de vanzari,cu multă dezinvoltura a făcut o afirmatie foarte interesantă,care la momentul respectiv mi s-a părut socanta: „”Democratia se oprește la poarta multinationalei”” Așa este! O companie mare nu poate funcționa fără niște regului,proceduri. Cu cât organizatia este mai mare,cu atât reguluile sunt mai multe și mai stricte,altfel nu poate fi controlata. Nu faci ce vrei,nu spui ce vrei. Iar asta pentru starurile de care va vorbeam,cei care erau No 1 în clasament,inseamna moartea pasiunii!Probabil de aceea se ”sting”repede,dau randament maxim pe anumite perioade de timp după care pica. Este valabil și pentru midlle manageri. Ești pus intre ciocan și nicovala: echipa de vanzari,cu oamenii și nevoile lor și managementul companiei care are anumite obiective și tine cont în mod special de cifre și statistici. De aceea într-o companie mica sau ca antreprenor cu propria ta afacere, un om bun de vanzari cu o experiența bogata acumulată de-a lungul timpului poate reuși și se poate desfasura mult mai bine. Companiile mari sunt excelente în a te forma, a învața lucruri dar, dintr-un anumit punct ,trebuie sa te desprinzi. În caz contratr te poți plafona.
De ce real estate?! Prin 2012 a trebuit sa vindem apartamentul părinților și bineințeles am apelat la o agenție imobiliara. Nu aveam timp și nici nu cunoșteam industria. A fost horror. În 4 luni am schimbat 3 agenții. Pentru ca nu aveam încredere sa le las cheia, apartamentul fiind în el cu multe bunuri personale și necunoscand agenții, a trebuit sa vin de fiecare data la vizionari.Asa am constatat cât de neprofesionisti erau și cum îmi pierdeau timpul,nefurnizand informațiile corecte clientilor,brokeri fara abilitati de a vinde și negocia,etc. În final mi l-am vândut singur într-o săptămâna. Din aceasta experiența am rămas cu un gust amar fata de ceea ce însemna o agenție imobiliara dar și cu ideea ca e o nisa care ar putea fi exploatata.
Când am terminat cu multinationla,decizia a fost simpla: antreprenoriat în real estate! Cu soția și copilul de 1 an,câteva sute de euro în buzunar ramasi după finalizarea casei pe care mi-am construit-o,si cu un credit bancar corespunzator, am pornit cu mari emoții pe drumul asta.Desi presiunea financiara era imensa,mi-am promis un lucru: ca în ceea ce voi face,voi fi corect și profesionist! De data asta am făcut-o conștient. De-a lungul timpului am constatat ca orice rău făcut,mai devreme sau mai târziu se întoarce.Poate totul este doar în mintea mea,dar asta cred. Nu te poți aștepta ca atunci când arunci o piatra în apa,sa nu facă valuri!
În 6 ani de imobiliare asta am încercat sa fac și mi-a reușit. Sa fiu corect și profesionist,echidistant,sa nu înșel așteptările oamenilor.Si asta a mi-a adus satisfactii financiare și nu numai.
Unul din notarii cu care lucrez,o doamna în vârsta ,fosta judecatoare,cunoscuta și respectatata de majoritatea notarilor din Bucuresti le-a spus unor clienți în timpul unei tranzactii,calm si sobru: ” Sa știți ca Razvan este un băiat foarte cuminte,corect și profesionist”!A însemnat pentru mine mai mult decât toți bainii câștigați în ani de zile.Venind din parte unui om cu experiența enorma ,care a vazut poate sute de agenți imobiliari,a carui expertiza este valoroasa,a însemnat ca ceea ce mi-am propus mi-a reușit!Cand un client ,atunci cand îmi plătește onorariul, îmi mulțumește sincer pentru ca l-am ajutat,inseamna satisfactie profesională. Când un client care a vrut sa ”sara agentia”,ulterior vazand cât am contribuit la realizarea tranzactiei,imi trimite alți clienți ,inseamna satisfactie profesională! Satisfactie pe care într-o multinationala o poți obtine greu!
De aceea real estate,de aceea antreprenoriat ! De aceea îmi place!

Sun Garden Residence – Confortul unei vieti moderne,proiectat cu eleganta

r5 exterior

r3 exterior

r2 exterior

Sun Garden
Pozitionat intr-o locaţie deosebita, o zona discreta dar intr-o ambianta menita sa mentina simturile alerte, Sun Garden Residence este un imobil proiectat cu eleganta si unicitate, in siguranta si cu facilitati proprii celui mai nou stil de viata urban.
Oferind optiuni variate unui stil activ al vietii personale si profesionale, Sun Garden Residence se bucura de o zona cu verdeata, liniste si lumina naturala puternica, o arhitectura si o asezare a spatiilor locative foarte practica, reusind astfel sa multumeasca si cele mai exigente cerinte.
Cu regim de inaltime redus si numar mic de unitati locative, Sun Garden Residence este un proiect cochet, ce se pozitioneaza in zona premium a imobilelor din Bucuresti ,avand ca principal obiectiv confortul si siguranta, in acest sens, un accent deosebit este pus atat pe calitatea finisajelor si dotarilor cat si pe siguranta si fiabilitatea constructiei
Astfel, Sun Garden Residence ofera un numar de 22 de apartamente finisate premium, structurate pe numai 4 nivele. Pe fiecare din primele 3 nivele regasim 1 apartament de 3 camere, 1 studio si 4 modele diferite de apartamente cu 2 camere. Ultimul nivel este gandit pentru 4 apartamente de tip penthouse avand fiecare 3 si 5 camere.
Siguranta, fiabilitatea si durabilitatea constructiei vor fi elemente de importanta majora in consolidarea proiectului. Astfel, vom avea ca si standarde minime ale elementelor constructive:
• fier beton de provenienta Romania/Grecia;
• blocuri ceramice(caramida) de exterior Setblok ce vor oferi o dubla izolarea termica;
• peretii interiori din blocuri ceramice Porotherm Wienerberger 11.5 cm;
• termopan Salamander BluEvolution SL 82;
• termosistem polistiren expandat Baudeman EPS 80;
• terase cu balustrada din sticla securizata;
• lift Schindler.
Ce face o casa sa fie acasa? La Sun Garden Residence vei gasi raspunsul intr-o forma combinata de emotii si rationament. Spatiile puse la dispozitie inspira sentimente de confort, siguranta si apartenenta. Atat spatiul exterior cat si interioarele au fost gandite spre a oferi refugiul personal dupa o zi lunga si totodata, pentru a oferi un sentiment de stabilitate, devenind astfel locul in care lasam lumea exterioară in urma noastra.
Spatiile interioare rezuma totul la o casa confortabila, sigura, cu un sentiment de familiaritate.
Imaginea exterioara a cladirii va fi dominata de placarea ventilata cu Lambriu PADAUK 20×100 (esenta exotica fara noduri, prindere ascunsa) si placi ceramice (la nivelul demisolului). O fatada ventilata are prevazut un spatiu de aer, care permite aerisirea continua a peretelui. Aceasta structura protejeaza cladirea impotriva umezelii si condensului, si in afara de avantajele legate de termoizolare si prevenirea condensului, o fatada ventilata aduce beneficii si in zona de izolare fonica.
Tipuri de apartamente
Oglinda a personalitatii tale, locuinta reflecta stilul de viata ,iar spatiul generos și confortul sunt doar cateva dintre lucrurile pe care le regasi mereu, cand revii acasa.

In plus, pentru ca stim ca fiecare familie are propriile dorinte si asteptari de la caminul propriu, am gandit solutii diferite de compartimentare si finisare, pentru ca tu sa te simti cu adevarat acasa!
Incaperile fiecarui tip de apartament sunt schitate pentru a exista un echilibru optim intre confortul si utilitatea acestora.
Fiecare apartament dispune de cate o terasa optim proiectata astfel incat sa permita transformarea caminului intr-un spatiu de relaxare pentru toata familia.
Pentru ca ne dorim un proiect premium,ca si standarde minime in dotarea apartamentelor vom avea:

• gresie si faianta de la Delta Studio;
• parchet Tarkett (sau similar);
• usi de interior furnir natural Porta Doors;
• prize si intrerupatoare Legrand;
• baterii de chiuveta si lavoar Grohe/Kludi;
• aer conditionat Mitsubishi Electric/Daikin;
• incalzirea in pardoseala Purmo;
• centrala termica de apartament Immergas/Vaillant.

Locatie

Strada G. Dem. Teodorescu 16, Bucuresti

Intr-o zona mai putin aglomerata a orasului, insa puternic dezvoltata, cu spatii de verdeata, parcare, liniste si aer curat, ansamblul Sun Garden residence corespunde nevoilor familiei tale. Fie ca doresti sa mergi la cumparaturi, scoala, in locuri de relaxare sau distractie sau catre birou, nu vei pierde ore in traffic. In proximitate se regasesc Unirea Shoping Center, Carrefour Unirii, Vitan Mall, centrul istoric al Bucurestiului, institutii publice si centre de afaceri, teatre, cafenele si restaurante, centre de infrumusetare, scoli si gradinite.

7.000 de locuinţe pentru tineri prin ANL

România va împrumuta 175 de milioane euro de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru construcţia a aproximativ 7.000 de locuinţe ANL, în perioada 2016-2020, costul total al investiţiei fiind de 250 de milioane de euro, diferenţa fiind suportată de bugetele locale şi bugetul de stat.
Memorandumul privind Acordul-cadru pentru împrumutul în valoare de 175 de milioane de euro de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE) a fost aprobat, marţi, de Guvern. „Suma este destinată implementării proiectului privind construcţia de locuinţe, destinate închirierii, pentru persoanele/familiile tinere. Perioada de implementare a Proiectului este de 5 ani, respectiv 2016-2020. Proiectul privind construcţia de locuinţe sociale pentru persoanele/familiile tinere are în vedere construirea a circa 6.990 de locuinţe destinate închirierii de către persoane/familii tinere cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani la data depunerii cererii, care nu au posibilitatea achiziţionării/închirierii unei locuinţe de pe piaţa liberă“, se arată într-un comunicat al Biroului de presă a Guvernului. Costul total net estimat al proiectului, care se va realiza în perioada 2016-2020, este de 250 de milioane de euro şi va avea următoarele surse de finanţare: împrumutul BDCE în valoare de 175 de milioane de euro, precum şi contribuţia statului român în valoare de 75 de milioane de euro, din care 37,5 milioane de euro reprezentând sume alocate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi transferate Agenţiei Naţonale pentru Locuinţe (ANL) şi 37,5 milioane de euro reprezentând sume alocate în bugetele locale (terenuri şi viabilizări). După finalizarea lucrărilor de construcţie a locuinţelor, acestea vor fi transferate în administrarea autorităţilor publice locale, care vor avea obligaţia repartizării locuinţelor în vederea închirierii acestora.

Sursa adevarul.ro

Cum arată casa generaţiei de 30 de ani

Se conturează o cu totul nouă generaţie, cea a tinerilor de aproape 30 de ani, ligă de antreprenori călită în primii ani de capitalism sălbătic, armată de oameni pentru care graniţele s-au topit, societate care nu a mai cunoscut nicio limitare decât cea dată de propriile forţe. De la cetăţeni ai unei singure patrii, ai unui singur partid, ai unui singur loc de muncă, copiii pentru care România de dinainte de 1989 se găseşte doar în cărţile de istorie au ajuns aproape la maturitate, devenind o generaţie eclectică şi extrem de grăbită. Cum arată casa acestei noi specii de animal social crescut într-una dintre cele mai interesante perioade prin care a trecut România?

„Consumatorul tânăr este un cetăţean global, gusturile acestei generaţii se încadrează în tendinţele internaţionale“, spune M. Gurei, managing director. Din părinţi pentru care rareori concediile însemnau mai mult decât un Neptun sau o Valea Prahovei, a evoluat o generaţie de globetrotter-i pentru care nicio destinaţie nu este îndepărtată. Ba chiar, cu cât sună mai exotic, mai complicat, mai de nişă, cu atât creşte apetitul noilor exploratori.

4

„Pentru cei tineri, inclusiv pentru antreprenori contează mult flexibilitatea şi mobilitatea. Dacă pentru clienţii adulţi sunt foarte importante confortul şi calitatea finisajelor, în cazul noii generaţii contează mult conceptul, originea şi modularitatea produselor. Cel tânăr ar privi spaţiul ca pe unul multifuncţional, de pildă o combinaţie între living şi spaţiu de lucru sau dormitor şi loc de activităţi sportive (yoga, pilates). Cel de 50 de ani ar urmări o împărţire pe funcţii precise: zona de servit masa, zona de privit la televizor, dormitor“, crede M. Gurei.

În unele cazuri, opţiunile de gust în materie de design aduc o ruptură totală faţă de cele exprimate de părinţi.

„Noua generaţie de cumpărători este categoric orientată spre modern şi această tendinţă este fără echivoc. Această opţiune fermă este principala diferenţă faţă de părinţi. Am avut chiar situaţii concrete în care părinţii alegeau stilul clasic pentru camera copilului (copilul având 20 de ani) şi apoi venea beneficiarul şi schimba totul cu piese moderne“, spune Ş. Cismărescu un antreprenor local care împreună cu soţia sa deţin un retailer de mobilă.

În alte cazuri, diferenţele nu sunt atât de profunde, unii tineri luând în noile lor case şi amprente care amintesc de cuibul părintesc.

„Aş încadra noua generaţie de client în stilul clasic contemporan, în mod clar. Adică un clasic nou, lejer, cu culoare, în care combini o canapea modernă cu o bibliotecă mai încărcată. Clienţii din noua generaţie sunt cei care au locuit cu părinţii lor, care au fost influenţaţi de clasic, dar care vor să îşi pună amprenta şi să îşi exprime personalitatea“, este de părere C. Zelmat. Ea mai crede că amenajarea unei case depinde foarte mult de etapa vieţii în care se găseşte fiecare cumpărător.

„La 30 ani ai copii mici, carieră, vrei ca totul să fie amenajat cu linii curate de design. Indiferent de stil, clasic sau modern, se evită excesul de accesorii şi se utilizează minimum de texturi. La 50 de ani camera poate avea un punct central cum ar fi un şemineu sau o bibliotecă. Texturile sunt mai elegante şi bogate. Accesoriile sunt din abundenţă. În general familiile tinere ştiu că amenajarea o fac doar pentru o perioadă din viaţa lor şi că la un moment dat gusturile lor vor evolua într-un alt stil“, explică C. Zelmat.

2

Povestea produsului este un lucru care a început să conteze, originea, procesul de realizare sunt acum analizate.

„Noua generaţie este mult mai informată, ştie exact ce îşi doreşte şi de unde să cumpere, pentru ei graniţele nu mai există, fac achiziţii online. Aş spune că are un stil mai jucăuş, mai luminos, de inspiraţie nordică, cu accent pe materiale naturale, upcycling (recondiţionarea unor obiecte vechi – n.red.). Cei tineri sunt şi ei preocupaţi de branduri dacă acestea sunt în linie cu valorile lor: ecologie, origine, sustenabilitate. Materialele preferate sunt cele naturale, cele cu patină. Multifuncţionalitatea şi povestea produsului sunt esenţiale“, completează M. Gurei.

La nivel de opţiune, se remarcă o creştere a cererii pentru mobilierul de bucătărie, lucru normal dacă se ţine cont de amploarea pe care a luat-o fenomenul gastronomic în România.

„Pentru tineri cele mai importante piese de mobilier sunt canapeaua şi fotoliile, patul, tot ceea ce ţine de bucătărie şi corpurile de iluminat. Foarte puţin căutate sunt biblioteca, dresingurile, obiectele de baie, şi ocazional masa de dining. Tinerii, cei care vin în showroom-uri să cumpere mobilier şi pentru care contează designul interior, ştiu foarte bine care sunt tendinţele. Opţiunile s-au schimbat prin expunerea extraordinară pe care o avem, de altfel cu toţii, practic la orice informaţie prin intermediul internetului. La tineri există însă o unitate în preferinţe mult mai bine definită decât la restul populaţiei şi de asemenea şi o înregimentare mai intensă în tendinţe, fie ele de design interior sau modă“, explică Ş. Cismărescu

C. Zelmat spune că dacă ar fi să aleagă un obiect care ar putea vorbi despre gusturile noii generaţii, acesta ar fi tapetul.

„Este primul lucru care mi-a venit în minte“, C. Zelmat. „Când îţi doreşti un finisaj ieşit din tipare, dar care să nu necesite bugete fabuloase ori schimbări radicale de decor, primul lucru care trebuie să-ţi vină în minte este tapetul. Motivaţia este extrem de simplă: tapetul decorativ este produs într-o gamă largă de modele, culori şi texturi.“

Ş. Cismărescu mai spune că pentru noua generaţie finisajele sunt cele care contează. Fierul ruginit, cuprul, bronzul, lemnul masiv cât mai putin finisat, în culori deschise, dar neuniforme (cu noduri), piatra mată sau vopseaua mată în culori vii, galben, portocaliu, verde, muştar, albastru, violet, sunt vedetele de design pentru noua generaţie. Paradoxal, noua generaţie agreează un stil industrial, amintire poate a unei 3alte epoci, romanţată desigur prin culori sau finisaje.

Dacă s-ar face o comparaţie între generaţia de circa 30 de ani din România cu alte state, Cristina Zelmat spune că cele mai mari similitudini sunt cu Franţa, cel puţin pe partea de mobilier, şi cu Anglia pentru tapet sau ţesături.

Deşi în acest moment mai sunt anumite decalaje între rapiditatea cu care reacţionează nouă generaţie din România la schimbările din design, acestea tind să se estompeze.

Designul interior din România pulsează în acelaşi ritm cu Italia şi Franţa, doar că acest lucru se întâmplă cu o latenţă de un an, un an şi jumătate. Această latenţă a început să se scurteze în ultimii ani.“

Astfel cetăţenia globală se câştigă doar după ce decalajele se estompează, iar aparent această generaţie care abia ajunge la maturitate este mai grăbită ca niciodată să recupereze terenul pierdut. Cel puţin în materie de design.
Sursa: http://da.zf.ro

Autorizatiile de construire

În luna august 2015, s‐au eliberat 4766 autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, în creştere cu 20,0% față de luna iulie 2015 şi cu 31,7% față de luna august 2014. ƒ În perioada 1.I – 31.VIII.2015, s‐au eliberat 27037 autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, în creştere cu 7,4% față de perioada 1.I – 31.VIII.2014.

August 2015 comparativ cu iulie 2015

În luna august 2015 s‐au eliberat 4766 autorizații pentru construirea de clădiri rezidențiale, din care 66,0% sunt pentru zona rurală. Distribuția în profil regional evidențiază o creştere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale în majoritatea regiunilor de dezvoltare, cele mai semnificative înregistrându‐se în: Nord‐Est (+283 autorizații), Sud‐Muntenia (+178), Nord‐Vest (+109), Sud‐Est (+106) şi Bucureşti‐Ilfov (+103). În regiunea de dezvoltare Vest, numărul autorizațiilor eliberate pentru clădiri rezidențiale, a scăzut cu 41 autorizații.

August 2015 comparativ cu august 2014

În luna august 2015 față de aceeaşi lună a anului precedent, se remarcă o creştere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale reflectată  în toate regiunile de dezvoltare: Sud‐Muntenia (+311 autorizații), Nord‐Est (+242), Nord‐Vest (+211), Bucureşti‐Ilfov (+185), Sud‐Est (+139), Sud‐Vest Oltenia (+33), Vest (+24) şi Centru (+3).

Perioada 1.I‐31.VIII.2015 comparativ cu perioada 1.I‐31.VIII.2014

În perioada 1.I‐31.VIII.2015 s‐au eliberat 27037 autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale, în creştere cu 7,4% față de perioada 1.I‐31.VIII.2014. S‐au înregistrat creşteri în următoarele regiuni de dezvoltare:   Nord‐Est (+537 autorizații), Sud‐Est (+506), Sud‐Muntenia (+471), Nord‐ Vest (+312), Bucureşti‐Ilfov (+101), Vest (+74) şi Sud‐Vest Oltenia (+26). Scăderi a numărului de autorizații eliberate pentru construirea de clădiri rezidențiale au fost în regiunea de dezvoltare Centru (‐164 autorizații).

Sursa: imobiliare.net

Eleganta si echilibru

Poate fi o alegere perfecta o vila situata la numai 5 minute de statia de metrou Constantin Brancoveanu, structurata pe 3 nivele, avand o suprafata de 200 mp de teren. Datorita pozitionarii bune si a compartimentarii, proprietatea poate fi alegerea perfectă pentru „acasă” insa poate fi utilizata si ca spatiu de birouri.

Acesta ocupă o suprafață de 200 mp de teren, fiind structurata pe 3 nivele, la parter un living generos, o baie si o bucatarie, la primul etaj 3 dormitoare si o baie iar la cel de-al doilea etaj avem 2 dormitoare si o baie. Designul ales pentru această proprietate poate fi adaptat si nevoilor unei familii cu copii.

This slideshow requires JavaScript.

Dacă te numeri printre cei aflați în căutarea unei locuințe de închiriat, vila cu 6 camere are urmatoarele specificaţii:

Utilităţi

  • Utilitati generale: Curent, Apa, Canalizare, Gaz, CATV
  • Sistem incalzire: Centrala proprie, Calorifere
  • Climatizare: Aer conditionat
  • Acces internet: Fibra optica

Finisaje

  • Podele: Parchet, Gresie
  • Usi interior: Lemn
  • Izolatii termice: Exterior
  • Pereti: Faianta, Vopsea lavabila
  • Stare interior: Renovat
  • Ferestre cu geam termopan: Aluminiu

Dotări

  • Bucatarie: Partial mobilata
  • Diverse: Semineu, Sistem de alarma
  • Dotari imobil: Acoperis, Curte, Gradina, Gradina amenajata, Spatii agrement
  • Mobilat: Partial

Alte detalii zonă

  • Amenajare strazi: Asfaltate
  • Mijloace de transport
  • Iluminat stradal

Alte detalii

Costuri mici de intretinere.

Specialistii nostri vă stau la dispozitie pentru vânzarea, închirierea sau cumpărarea unui imobil (apartament, casă, teren, spaţiu comercial) oferind asistenţă şi consiliere în tranzacţii imobiliare.

Un apartament spatios, primitor, situat intr-o cladire interbelica din zona centrala a Bucurestiului

E-mail:structuraimobiliare@gmail.com,
Telefon: +40 780.800.800

 

 

Concurs “Ghiceşte clădirea”!

Ghiceşte clădirea!

Te punem la încercare cu un mic concurs şi îţi oferim şi un premiu perfect pentru casa ta!

Ce poţi câştiga?

În primul rând felicitările noastre calde şi un mare “Mulţumim!” pentru că ne urmăreşti cu interes!
În al doilea rând îţi comunicăm faptul că premiul constă într-un voucer ZARA Home în valoare de 200 lei.

Cum participi?

Scanezi vizual una dintre imaginile pe care o postăm zilnic, în perioada 26 – 31 octombrie 2015, o analizezi pe toate părţile şi apoi ne spui, într-un comentariu (Share & Comment) scris şi distribuit pe pagina ta de facebook împreună cu imaginea, răspunsul corect.

Câştigătorul va fi anunţat în data de 01 noiembrie 2015, pe pagina de facebook Structura Imobiliare.

Regulamentul concursului se află disponibil AICI

LISTA PARTICIPANTI AICI

Inregistrare video – extragere castigator AICI