Despre oameni, locuri si imobiliare – Imaginea conteaza !

Scriam într-un articol anterior ca decizia de achiziție în imobiliare este, la final, o decizie emotionala. Poate pare o afirmatie destul de indrazneata, dar este adevărata. Deși este una din cele mai importante achizitii, atât ca valoare cât și ca impact în viața noastră, factorul emoțional este decisiv în alegerea pe care o vom face. Majoritatea celor care doresc sa cumpere sau sa inchirieze un imobil își fac la început o lista de criterii și prioritati cum ar fi zona, suprafata, etaj, an construcție și altele. Din păcate, am întâlnit situații în care oamenii nu au mai ținut cont absolut deloc de ceea ce și-au propus la început și au achizitionat un apartament în cu totul alta zona, mult mai mic și într-un bloc mai vechi doar ca le-a plăcut parculetul din fata scarii, umbra și fosnetul copacilor ce se vedeau prin fereastra dormitorului. Și spun din păcate pentru ca, mai devreme sau mai târziu, emotia dispare și te lovești de realitatea spațiului care nu îți ajunge și timpul pierdut pe drumul spre școala copilului care se afla în alt cartier.3A
Și aș putea continua cu foarte multe exemple în acest sens, dar nu acesta este scopul articolului. Îți voi povești un caz concret, care demonstrează cât de importanta este imaginea și cât de puternic este factorul emoțional în luarea unei decizii.
Cu ceva vreme în urma ma suna o clienta mai veche sa îmi spună ca ii pleacă chiriașii din apartamentul de 4 camere din zona Tineretului. Situat vis-a-vis de gura de metrou și de intrarea în parc, imobilul avea o pozitionare excelenta. Cunoscand și proprietarii, o familie ok cu cerinte rezonabile, primul gând care mi-a trecut prin minte a fost ca îl voi inchiria foarte repede.
La fata locului am descoperit un apartament de 3 camere modificat din 4, foarte curat, zugravit, dar mobilat auster, cu minimum de mobila necesara pentru a locui. Mai mult decat atât, ușile și parchetul erau cele initiale și nu aveam niciun fel de element de decor în interior. 1
Deși prețul cerut era corect pentru 4 camere în zona, avand practic un apartament de 3 camere eram un pic peste piața. Poți inchiria un imobil peste prețul pietei dar trebuie sa vii cu plus valoare fata de ceilalți, ceea ce nu era cazul acum. Din contra, imaginea apartamentului era una austera și mai puțin primitoare.2
La rugamintea proprietarului am pus anuntul în piața la prețul solicitat de ei, cu promisiunea ca dacă vom găsi un chiriaș ok vor fi de acord cu o negociere. Așa cum ma așteptam, datorită pozitionarii, telefonul a început sa sune. În 3 săptămâni am făcut 8 vizionari ceea ce este, pentru mine, exagerat de mult, ca perioada și puțin ca numar de clienti. In cazul inchirierilor, trebuie sa te miști foarte repede astfel pierzi timp, implicit bani.3
Ceea ce am remarcat la majoritatea clientilor care au venit la vizionari, a fost ca au evaluat apartamentul cât se poate de pragmatic. Puncte bune și puncte slabe. Pe 2 dintre ei, care au părut mai interesati chiar i-am sunat ulterior vizionarii sa ii întreb ce decizie au luat. Ma așteptam să fie negativă dar vroiam sa văd cauzele și, bineințeles, nu au putut sa îmi ofere un motiv concret pentru care nu au vrut sa inchirieze. Pur și simplu au decis sa mai caute.
Pentru mine era clar motivul. Proprietatea nu atragea, nu avea imagine, nu îți dadea sentimentul de cămin. Acest lucru l-am știut de la început dar am sperat ca va veni un client care ii va vedea potențialul.1B
Si pentru ca nu îmi place sa renunț și nici sa irosesc resurse fără un mic profit, am făcut o mica sedinta cu proprietarii în care am hotărât sa promovam imobilul la prețul pietei și să fac mici schimbari în ceea ce privește imaginea proprietatii. Au fost suficiente câteva elemente de decor și câteva ore pentru a schimba radical imaginea apartamentului.
Un tablou, un mic covor aruncat în mijlocul livingului, câteva vaze cu flori artificiale, draperii la geam, 3 perne rosii și un odorizant de camera au transformat apartamentul rece și neprimitor într-un loc în care ai vrea sa locuiești și sa îți petreci timpul cu familia.
După 2 zile, am promovat apartamentul în piața cu noua imagine și la un prețul cu 10% mai mic decât cel initial.2A
A doua zi am avut 3 vizionari dintre care 2 clienți au hotărât pe loc ca vor sa inchirieze. Mai mult decât atât, un client care îl vizionase anterior m-a sunat ca a văzut anuntul și, crezand ca proprietarul a mai adus mobila, este interesat.

Oamenii, în general, cumpara emoțional. Si este în regula să facem asta ! Dar când discutam de o achiziție majora în viața noastră, trebuie sa avem mare grija.
Ar trebui sa existe un echilibru în aceasta decizie. Deseori le spun clientilor ca o casa se alege cu sfletul! Este locul unde vei trai și trebuie sa rezonezi cu acel spațiu, deci emotia trebuie să fie mai mult decât prezenta! Dar nu uita totuși și de lista pe care ți-ai făcut-o la început, lista care reprezintă nevoile tale.
Si cum echilibrul, pentru mulți dintre noi, este greu de găsit, poți apela la un prieten care te poate ajuta în acest proiect. Poate el nu va trai aceleași emoții ca tine, poate nu va rezona cu pomii din fata geamului ci va fi mai pragmatic!
Iar dacă nu ai acest prieten, poți apela la un broker imobiliar profesionist și în primul rând onest!

%d bloggers like this: